Bloodborne – první dojmy

Posted: 27/09/2014 by Jack in Příspěvky

Na akci Playstation Nation jsem se dostal k demu (betě? preview? vertical slice?) očekávaného nástupce Dark Souls pro novou konzolovou generaci jménem Bloodborne. Strávil jsem u něj zhruba čtvrthodinu a verdikt je následující: PS4 si pořizovat nebudu, ale až (jestli) se časem dostane i na PC, definitivně si ho koupím (až bude ve slevě).

Pokud vám to zní jako vlažné přijetí, vězte, že to je nejvyšší chvála, kterou ode mne může demo dostat. Ke hrám, které jsou ukazovány ještě v nehotovém stavu, obecně chovám nedůvěru. Člověk si říká “tohle tam není jen proto, že to do dema nestihli udělat, a v plné hře to určitě bude” a ejhle, ono to v plné hře není. Takových chybějících věcí byla v demu Bloodborne spousta, ale jádro hratelnosti je dostatečně kvalitní a bude sloužit jako zábavná hra, i když nakonec nic z těch chybějících featur nedodají.

A co tedy v demu chybělo (ale myslím si, že v plné hře bude)?

  • Tvorba postavy. Na začátku jste si zvolili jednu ze čtyř postav (nebo spíš kombinací zbraní) – sekera a bambitka (známá z trailerů), dvě dýky, větší sekera a pistole a něco s obřím kladivem (nepamatuju si to úplně přesně). Nemohli jste si zvolit jméno, pohlaví, co bude mít na sobě nebo jak bude vypadat.
  • Management inventáře. V demu nebyla možnost podívat se do inventáře a vybrat si zbraně (stejně z potvor žádné nepadaly) nebo se podívat na popisky a statistiky předmětů. Přitom by se to sakra hodilo – je celkem jasné, co můžete čekat od Molotov Cocktalu, ale co přesně dělá Pebble nebo Foul-smelling pill?
  • Příběh. Souls série vždy vyprávěla příběh pomocí prostředí a popisků předmětů a obojí mi u dema Bloodborne chybělo.

Tyhle tři věci spolu dost souvisí a tam, kde by je člověk čekal, zeje prázdná díra. Pokud se do plné hry nedostanou, nemá šanci stát se takovým hitem, jako byly Dark Souls.

Jinak se ale Bloodborne hraje velmi dobře. Kdo hrál libovolné Souls, rychle se přeorientuje na nové prvky v ovládání a brzo bude jako doma. Léčení se na tlačítkách oddělilo od “use item” a dostalo vlastní button místo “toggle two-handed”. To se přesunulo na levý bumper a transformuje zbraň na blízko – ze dvou dýk se stane meč, z malé sekerky větší sekerka atd. Určitě si říkáte: “Levý bumper? Ale tím se blokuje”. V Bloodborne se neblokuje. Jak už napovídaly trailery, hráčova postava nemá (alespoň v demu) k dispozici žádný štít. Párkrát se mi to vymstilo (Damn You, Muscle Memory!), doufám, že půjde prohodit levý bumper s levým triggerem, aby člověk při pokusu o blokování alespoň vystřelil místo aby si transformoval zbraň. Střílení totiž nahrazuje parry – pokud střelíte do potvory v momentě, kdy na vás útočí, rozhodí ji to a vy můžete provést ničivý protiútok. Navíc je to mnohem jednodušší než parry v Dark Souls, ale to dává smysl – pokud se chtěli zbavit blokování, parry potřebovalo zjednodušit. Jenže ani to nemůžete provádět věčně – můžete nést jen omezené množství nábojů (v demu 20), takže si je musíte schovávat na tužší potvory.

Byť nepřátelé v Bloodborne už nemají být nemrtví Hollow, v boji tak trochu pořád působí. Alespoň už nestojí pořád na jednom místě – v jednom místě v demu jde průvod k nějakému ohni, kde si opékají vlka, a hráč se do nich může pustit nebo počkat, až přejdou. Je to detail, ale takovéhle detaily by mohly vytvořit iluzi žijícího města.

Co se týče města, bojím se, že nenabídne tak krásná a rozmanitá prostředí jako Dark Souls. Čekám, že uvidíme ulice, budovy a kanály, všechno to bude tmavé a šedivé a ani v nejmenším se to nevyrovná rozmanitosti Dark Souls (Anor Londo! Ash Lake! Lost Izalith!). Pokud mě tvůrci překvapí, budu jen rád.

V demu byl i jeden boss, a to je asi tak všechno, co o něm vím – těsně před tím, než jsem se k němu dostal, jsem od konzole odešel, protože mě dost rozbolela hlava (na té akci byl hluk, kdo byl na FF v Sokolovně, zná) a když jsem se po chvíli podíval, jak se vede mému nástupci, viděl jsem, že bojuje s něčím velkým co má vlastní lifebar.

Pokud vás Souls hry aspoň trochu zajímají nebo pokud máte PS4 a chcete něco trochu neobvyklého, Bloodborne se určitě vyplatí sledovat.

Advertisements

Zanechte komentář

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s