Jak jsme si užili Festival Fantazie 2013

Posted: 16/07/2013 by Jack in Příspěvky

Když už máme ten blog, tak bychom tu mohli zveřejnit i nějaké ty ohlasy na proběhnuvší Festival Fantazie 2013. Byla to akce, na které neměl žádný geek chybět, ať už mu jde jen o videohry nebo i o něco jiného.

Jack

Letošní FF byla akce naprosto epických rozměrů, asi nejlepší con, na kterém jsem kdy byl (včetně Midnight, kde byl David Tennant). Když už jsme ten herní blog, tak začnu videohrami. Na herně v Sokolovně se toho mnoho nezměnilo – spousta PS3, X360, často s Kinectem a Movem, Wii i WiiU a nějaká ta 3DSka. Nejvíc asi frčely nejrůznější pohybové a taneční hry, k vyzkoušení byla ale i hitovka The Last Of Us. Tu jsem si nezahrál, neb si ji šetřím na klidnější dobu – doby, kdy jsem na conu dohrál Uncharted 2 od začátku do konce jsou už asi pryč. No, a samozřejmě PC herna plná starých počítačů, kam perfektně zapadlo moje Muzeum Videoher. Letos jsem byl na Muzeum Videoher patřičně pyšný. Nejen, že jsem ho kompletně překopal – už se nemusely přepínat uživatelské účty, na ploše byla jediná ikona, která spustila krásné nové uživatelské rozhraní, v průběhu conu jsem si vytvořil skriptík, který celé Muzeum nainstaluje jedním kliknutím (ještě by ale chtěl trochu doladit) a pořádal jsem několik turnajů a přátelských pařeb retro her. Už vím, o jaké hry je zájem a na které se příště zaměřit. Pokud byste na FFku někdy chtěli pořádat turnaj v nějaké PC hře, mám pro vás jednu radu: nikdy nepořádejte na FFku turnaj v PC hrách. Já se o to pokusil dvakrát, než jsem se poučil. Je to extrémně stresující záležitost a vy z ní nebudete mít nic než pocit z dobře vykonané práce. Řeknu vám, proč.

  • PC herna je neustále obsazená, takže si v podstatě nemůžete nic připravit ani ověřit předem – stalo se mi nepříjemné překvapení, když jsem zjistil, že ne všechny počítače vidí v síti na všechny ostatní počítače.
  • Sokolovna je dost hlučné místo – všechny konzole a PC hrají na repráky, kromě toho je tam šum z konzolí a/nebo klimatizace a samozřejmě od lidí.
  • Když vyhlásíte “turnaj”, přijdou vám na něj lidé, kteří chodí na herní turnaje, ať už se jedná o jakoukoliv hru. Pokud ale, jako já, chcete spíše pro lidi vytvořit příležitost sejít se a zahrát si nějakou starou nebo neobvyklou multiplayerovou hru, která se v herně běžně nehraje (např. původní Unreal Tournament), tak právě tito “profi hráči” zkazí ostatním zážitek, protože je vyřadí hned v prvním kole.
  • Lidí, co přijdou na turnaj se dost dobře nemůžete zeptat “Tak jak to chcete udělat?”. Očekávají organizaci, očekávají, že všechny odpovědi budete mít vy. Jaké mapy se budou hrát, po kolika lidech budou týmy, jak si mají týmy rozdělit výhry, jaká budou pravidla atd.
  • Celá organizace turnaje si vyžaduje vaši plnou pozornost, takže si sami nezahrajete ani minutu.
  • U prvního turnaje se navíc stalo to, že v programu byl napsaný “Unreal Tournament” a obsluha herny si myslela, že jde o UT2004 a začala pořádat vlastní turnaj.

Co se vám snažím říct je, že pořádání turnajů v PC hrách na FFku není pro lidi se slabými nervy. Kromě Muzea jsem měl ještě dvě přednášky. Hned první den jsem na FFku zkusil na přednášce “Zahrajme si Dark Souls” spojit přednášení s živým hraním (tímto ještě jednou děkuji Kuchymu za půjčení notebooku). Prý to nebyla úplná katastrofa, ale pokud nemáte to vzácné nadání soustředit se zároveň na hraní a na přednášení, tak je to práce pro dva lidi. Vždyť jsem se za tu hodinu nedostal ani k Taurus Demonovi. Společně se Shial jsme pak měli přednášku/debatu o aktuálních herních tématech “S hráči o hrách” – konkrétně o hacku Ubisoftu, švédské dani za LAN party, problémech Double Fine Adventure, šeptandě ohledně Half-Life 3 a Steam Summer Sale. To šlo o něco lépe, až na to, že jsme to původně měli mít se Shial společně, ale většinu času jsem mluvil jen já. Ze začátku se lidem moc debatovat nechtělo a na to bylo těch pár zpráv, které jsme si připravili, málo, ale na konci se lidé rozpovídali a bylo to fajn. Asi to za rok zase zopakujeme, včetně úplně off-topic videa nakonec, kterým letos byl nahatý chlápek běžící závod Ninja Faktor. Se hrami ještě souvisí naše cosplaye. Shial se vám se svým cosplayem určitě pochlubí sama, já si vytvořil jednoduchý a levný kostým jedné z nejznámějších herních postav. Mluvím, samozřejmě, o Laře Croft. Tedy, protože jsem se nechtěl obtěžovat s copem a kozami, říkal jsem, že jsem Tom Braider. Vyneslo mi to třetí místo v soutěži CoFFplay, říkal jsem si, že kdyby si ten kostým na sebe vzala nějaká holka, tak by vypadala velice pěkně a kdyby v něm předvedla nějaké akrobatické kousky, možná by mohla bojovat o nějaké lepší místo. Jinak byla na FF samozřejmě spousta legrace, super lidí, alkoholu, zajímavého programu, skvělého jídla a alkoholu. Účast na FF bych vám rozmlouval jedině v případě, že z těchto věcí nesnášíte alespoň tři.

Shial

Festival Fantazie 2013 byl skvělý ročník, pro mě možná jeden z nejklidnějších, které jsem kdy zažila. Pokud lze použít tento výraz ve spojení s Festivalem. Dokonce ani herna s konzolemi a PC už nebyla tak přecpaná, jako si ji pokaždé pamatuji. Možná to bylo díky letošnímu vynechání účasti Electronic Arts, které jinak vždy prezentovalo alespoň jeden jejich nadcházející titul. Za to pravděpodobně může nedávné přesunutí české marketingové pobočky EA do Polska, díky kterému se muselo zrušit několik plánovaných akcí. Hernu jako takovou už popsal Jack, takže jen dodám, že já sama si Last of Us zkusila a i když jsem ze zvuku slyšela jen útržky díky hluku v hale a občas zabojovala s ovladačem PlayStationu, hra si svou atmosférou jen sama potvrdila svou vysokou pozici v mém osobním seznamu „Must play“.

I když do Chotěboře jezdím už nějaký ten pátek, poprvé vůbec jsem se účastnila programu na Festivalu jako přednášející. S Jackem jsme uspořádali debatu na téma aktuálního dění na herní scéně, kde tedy převzal hlavně slovo Jack (a jak mu to šlo!) a já jen nervózně občas něco dodala. Přece jen si musím na to vystupování v záři reflektorů ještě hodně zvykat a učit se od mistrů!
Další jsem měla přednášku s názvem „YouTube Let’s Play scéna“ v rámci linie Videačesky.cz , kde jsem vzala zhruba pět známých Let’s playerů a představila je divákům i s jejich tvorbou. I když jsem měla přednášku proti tvrdé konkurenci v podobě Večeru Fantazie, nějaké to publikum mi přišlo a já si tak vyzkoušela přednášet poprvé sama nejen pouze před kamarády, zároveň samozřejmě doufám, že se jim přednáška líbila.

Na Festivalu Fantazie se objevuje spousta druhů cosplayů a i když herní nepatří mezi ty nejrožšířejnější, vždy můžeme najít alespoň jednoho takového fanouška, který si dal s herním kostýmem práci. Letos jsme na Festivalu mohli najít kostýmy například ze světa Mass Effectu, World of Warcraft, Legend of Zelda, Skyrimu, Tomb Raidera (nebo spíše Toma Braidera?) apod. I když mám já svůj improvizovaný kostým (skládající se pouze ze zbraně a tématického tílka) z Mass Effectu ráda, přivezla jsem si tento rok svůj nový cosplay Zoe Castillo ze starší akční adventury Dreamfall. Lidi, kteří mě poznali, spočítám sice na prstech jedné ruky, ale i tak je to více, než jsem vůbec doufala a o to více si toho cením.

Festival Fantazie je ostatně jinak velmi povedl. Potkala jsem jak staré známé, tak spoustu nových tváří, které za rok v Chotěboři doufám opět uvidím. Troufám si říct, že každý si tam najde, co ho baví, nebo zajímá, vždy člověk může najít spousty lidí, se kterými si porozumí. Takže na FF zase za rok!

Zanechte komentář

