Adventurní tipy – The Longest Journey

Posted: 23/03/2013 by Brominka in Příspěvky
Tags: , ,

Ráda bych Vám přiblížila žánr, kterým jsou adventury.
Jsem jejich velký fanoušek (hlavně českých a nebo o titulkovaných), starých i nových. Můžete se těšit například na Polda 1, Posel smrti,  Syberia, 7 dní a 7 nocí, Pět vražedných démonů a spousty dalších, ale k tomu se dostaneme v dalších článcích. Hrála jsem jich opravdu mnoho a je to už několik let zpět a tak si je díky psaní těchto článků i sama postupně oživím a zkusím znovu.

Začala bych od té poslední, kterou jsem hrála, protože ji mám ještě v živé paměti.
The Longest Journey (1999) s českými titulky.
Někde jsem viděla, že tuto hru označily za adventurní perlu a myslím, že si tohle označení právoplatně zaslouží. Ze začátku mi to přišlo jako normální průměrná adventura, ale čím dál jsem se dostávala do děje, tím více byl příběh poutavější a napínavější. Na trailer se můžete podívat zde.

Hra je rozdělena do třinácti kapitol a tří miniher. Hrajete za studentku umělecké školy April a žijete v roce 2209. Vaší největší starostí je namalovat obraz na výstavu, která se koná co nevidět a vy nemáte vůbec ponětí co namalovat. Poté se něco přihodí a výstava se hned odsouvá na druhou kolej. Děj se odehrává ve dvou světech Stark a Arcadia. Stark se řídí zákony vědy, logiky a techniky – Je to náš alternativní svět třiadvacátého století. Má ukazovat, jak to na Zemi bude vypadat za nějakých dvě stě, tři sta let. Ve městě je přísná hierarchie společenských vrstev a je celkem těžké se dostat do vyšší společnosti.

Arcadia je opakem Starku. Je to spíš fantasy svět, ve kterém vládne magie a připadáte si jako v pohádce. Jako kdyby jste se vrátili v čase zhruba o 400 let. Na náměstí plno stánků s řemeslníky, chrám s krásnými kresbami, přístav města plný korábů a galeon a prapodivné domy na místech, kde by vás to vůbec nenapadlo. Narazíte na mnoho bytosti a ras, které byste si snad sami ani nepředstavili. Mezi těmito světy panuje rovnováha a ta drží vše pohromadě, ale se strážcem rovnováhy není vše v pořádku a do obou světů se začíná dostávat chaos. A tady se dostáváte na scénu vy. Čeká se na někoho, kdo by byl schopen dát všechno co nejrychleji do pořádku, jinak se může stát to nejhorší…

V některých okamžicích jsem se i bála a každou chvilku si hru raději ukládala, kdyby náhodou :).
The Longest Journey jsem měla dohrané za relativně krátkou dobu. Hrála jsem pokaždé co jsem přišla z práce, nešlo přestat a musela jsem vědět, co bude dál.
Přiznám se, že do návodu jsem se musela minimálně jednou podívat. Jiné byly překvapivě jednoduché, i když jsem je čekala těžší. Tím se to tak krásně vyvážilo. Výhodou hry je, že máte i později přístup k rozhovorům v podobě deníku, kdybyste si potřebovali něco přečíst znovu.

Jestli si budete chtít hru zahrát, tak raději toho víc prozrazovat nebudu. 🙂

Hra má moc úžasná videa. Na tu dobu se jim moc povedla, i když dnes už tolik nevynikne jejich kvalita.

Pokud rozumíte anglicky není problém si hru zahrát. A jestli nerozumíte anglicky, jako já existují neoficiální titulky, taky to tak podle toho vypadá :(. (Pozn. Titulky na internetu jsou prý stáhnuté z oficiálního českého překladu, ale nedokázali vytáhnout všechny texty – Shial.) Občas komentování předmětů je v angličtině, ale to zas tak k příběhu nevadí. Horší je to u jednoho celkem důležitého rozhovoru, kde jsou titulky najednou anglicky. U deníku nezvládá diakritiku, ale ten si můžete číst, jak dlouho chcete, tak to tolik nevadí a v klidu si to přelouskáte. Mnohem horší by to bylo u více rozhovorů, kde na to nemáte tolik času. Ale jako celek je hodnotím jako srozumitelné a hratelné.

Konec pravděpodobně nebudete čekat a už jen díky němu si to stojí za to zahrát.

Přeji krásnou hru a zase někdy příště ;).

PS: Pište tipy na další adventury, které vás zaujaly, případně pokud jste již The Longest Journey hráli, jaký je váš dojem?

– Brominka

Zanechte komentář

